Retetele Mamei

Niciodata nu e prea tarziu !

Prajitura cu visine, biscuiti si nuca

Aseara am facut o prajitura pe care am vazut-o acum cateva zile la prietena mea forumista, Micu. Imi place ca si ea este amatoare de dulciuri bune, usor de facut si nu foarte sofisticate. Micule, multumesc pentru reteta, este minunata.

Ingrediente: 1 kg visine (eu am folosit visine din 2 borcane de compot), 200 g unt, 200 g nuca taiata (eu ma macinat-o  cu biscuitii), 200 g biscuiti simpli macinati, 150 g zahar, 2 pliculete de zahar vanilat

Ingrediente pentru blat: 5 oua, 150 g zahar, 100 ml ulei, 100 ml apa fierbinte, 250 g faina, 1/2 pliculet praf de copt

Mod de preparare: Se tapeteaza tava cu hartie de copt peste care se intinde untul moale.

Se face un amestec din nucile si biscutii mixati, zaharul tos si zaharul vanilat (eu am folosit zahar vanilat Bourbon).

Se asterne acest mixt peste untul din tava

si deasupra se pun visinele din compot scurse bine de zeama (etapa aceasta am uitat s-o fotografiez 😦 )

Pentru blat se bat albusurile cu 75 gr de zahar. Galbenusurile se mixeaza cu restul de 75 gr zahar, se adauga prin picurare uleiul, apoi apa (atentie la mixare, s-ar putea sa stropiti peretii bucatariei) si faina amestecata cu praful de copt. In final se pun albusurile batute spuma si se amesteca de sus in jos cu o lingura de lemn (eu am folosit una de melamina frumos colorata :).

Se toarna compozitia de blat

peste ingredientele din tava si se baga in cuptorul incalzit.

Se coace cca 40 min la temperatura medie. Nu uitati sa faceti testul cu scobitoarea.

Se lasa sa se raceasca in tava -la mine a fost cineva care nu mai avea rabdare :), se rastoarna pe un platou,

se taie si se serveste.

Cine doreste poate pune un mot de frisca.

Abia acum am vazut ca si eu am gresit la montarea straturilor la fel ca si Miculina. Ea zice ca normal este asa: unt, visine, biscuiti, blat. Oricum este excelenta. O s-o incerc si cu fructe proaspete si atunci voi respecta ordinea. Pana atunci pofta buna.

Mai 21, 2011 - Posted by | Prajitura | , ,

13 comentarii »

  1. super v-a iesit d.na Ghiocel

    Comentariu de Michelle | Mai 21, 2011

  2. Michelle, esti o draguta. O seara frumoasa.

    Comentariu de ghiocel07 | Mai 21, 2011

  3. oau arata super prajitura am scris-o si am sa o fac ptr sambata ca face prietenu ….ani si vreau sa-i fac o surpriza. multumesc ptr postare va pup dulce

    Comentariu de any pelesca | Mai 21, 2011

  4. Super faina ti-a iesit…4
    Am o pofta de dulce si nu stiu ce sa mananc…
    :))

    Comentariu de Biancas | Mai 21, 2011

  5. Bianca, iti trimit o bucatica, vrei 🙂

    Comentariu de ghiocel07 | Mai 21, 2011

  6. Nu trimite tu la nimeni ca nu mai ramane si ai zis ca numai faci…

    Comentariu de sip | Mai 22, 2011

  7. Ghiocel, cu cea mai mare placere.Ma bucur tare mult ca va place.Mai ales daca ai pus si nuca, in orice caz ti-a iesit perfect.

    Comentariu de Micul | Mai 22, 2011

  8. delicios!!!!

    Comentariu de floridecamp | Mai 22, 2011

  9. Mda! Cred si eu ca e delicioasa! De-abia astept s-o fac si eu!

    Comentariu de mariana | Mai 24, 2011

  10. O sa-ti placa, sunt sigura.

    Comentariu de ghiocel07 | Mai 24, 2011

  11. Woow!!!!mama mi-a confirmat ca si bunica mea facea la fel,cautand pe net aceasta reteta am dat de ceva extrem de delicios.O alta prietenuta m-a sfatuit sa trec visinele prin faina,dar totusi au lasat destula zeama iar blatul in acel loc a ramas mai crud.MULTUMIM PENTRU RETETA PUBLICATA!!!!!

    Comentariu de MariaS | Iunie 17, 2011

  12. Cu mare drag MariaS.

    Comentariu de ghiocel07 | Iunie 17, 2011

  13. super buna

    Comentariu de Ovidiu | Iulie 2, 2011


Lasă un răspuns

