Retetele Mamei

Niciodata nu e prea tarziu !

Prajitura desteapta

Am vazut reteta aceasta pe multe bloguri culinare si nu mi-a venit sa cred ca din amestecul acesta de ingrediente rezulta o prajitura fina si gustoasa. M-am inspirat de aici si iata ce a iesit.

Ingrediente: 8 oua, 300 gr zahar, 225 gr faina, 2 plicuri zahar vanilat, 1 litru lapte, 250 gr margarina, 2 linguri apa

Mod de preparare: se topeste margarina in doua linguri de lapte si lasam sa se raceasca. Se separa albusurile de galbenusuri, galbenusurile se pun intr-un castron mare si adanc

si le mixam cu zaharul, zaharul vanilat si 2 linguri apa pana-si dubleaza volumul.

Se adauga margarina racita se mixeaza, se adauga laptele, se amesteca bine,

se pune faina si se incorporeaza cu atentie sa nu formeze cocoloase.

La final se pune albusul batut spuma, se amesteca cu o paleta de jos in sus,

astfel incat totul sa devina omogen.

Se toarna compozitia intr-o tava unsa si tapetata cu faina si se introduce in cuptorul incalzit in prealabil. Se coace la temperatura medie cca o ora, fara a se deschide cuptorul.

Se lasa sa se raceasca, se portioneaza cu un cutit cu lama subtire si bine ascutit, se pudreaza cu zahar si se serveste.

 

Prin coacere se separa crema de cele doua foi. Este o prajitura care se face repede, este fina si cremoasa.

Aprilie 17, 2011 - Posted by | Prajitura | , , ,

25 comentarii »

  1. Ca de obicei 🙂 se poate cu unt? Nu de alta, dar vreau sa o fac asta seara si nu am margarina in casa.

    Comentariu de Alina | Aprilie 19, 2011

  2. Sigur ca da, eu nu aveam atunci decat margarina 🙂

    Comentariu de ghiocel07 | Aprilie 19, 2011

  3. De abia acum am reusit sa o fac:)
    Foarte buna!

    Comentariu de Alina | Aprilie 23, 2011

  4. Ma bucur ca-ti place. Incearc- o si pe cea turnata.

    Comentariu de ghiocel07 | Aprilie 23, 2011

  5. Reteta de mai sus seamana la gust cu o prajitura traditionala de aici cu cirese Clafouti. Poti sa o incerci, mie imi place tare mult si este foarte usor de facut.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Clafoutis

    La cea cu branza e dificil sa gasesc branza. Dar trebuie sa incerc, mi-ai facut pofta.

    Comentariu de Alina | Aprilie 24, 2011

  6. Astazi mi-am propus sa o incerc si eu ;)Am schimbat cuptorul si trebuie incercat …

    Comentariu de Andrea S | Aprilie 26, 2011

  7. Asadar….facut….reusit…super buna= tava goala in 10 minute!

    Comentariu de Andrea S. | Aprilie 27, 2011

  8. Draga Andrea, ce figura esti. Am ras cu lacrimi. Sa va fie de bine!

    Comentariu de ghiocel07 | Aprilie 27, 2011

  9. buna rauu

    Comentariu de cristina | August 22, 2011

  10. Zilele trecute am facut-o cu mere calite bucati si prune decojite. Minunata.

    Comentariu de ghiocel07 | August 23, 2011

  11. oribila!!!! chiar nu inteleg de ce o lauda toate lumea!!!

    Comentariu de costela | Septembrie 20, 2011

  12. Daca ai facut-o si nu ti-a reusit, nu inseamna ca e oribila. Iar daca nu ai facut-o nu poti afirma ca este oribila. Dupa cum vezi toti cei care au facut-o sunt multumiti de rezultat.

    Comentariu de ghiocel07 | Septembrie 20, 2011

  13. tocmai pentru k am facut-o spun k este oribila.asa e parerea mea. mi-a iesit chiar mai bine k in poza, dar are un gust…de nu poti s-o mananci, asta desi am respectat cu strictete reteta. nu pot sa inteleg de ce o lauda toata lumea!!!

    Comentariu de costela | Septembrie 22, 2011

  14. Iti respect parerea si-ti doresc sa gasesti o reteta care sa fie o reusita.

    Comentariu de ghiocel07 | Septembrie 22, 2011

  15. am facut o si eu dimineata. Pe cat de bine arata pe atat e de scarboasa…:( nu mai fac niciodata..

    Comentariu de laura | Noiembrie 10, 2011

  16. Ghiocel;) Mie mi-a placut si imi place in continuare. Acum unii au alte gusturi…sa le fie de bine. Si eu am incercat retete din alte parti care m-au deceptionat…ce ar fi ca toti sa avem aceleasi gusturi? Nu ar mai exista multitudinea de bloguri cu retete? Pofta buna tuturor !

    Comentariu de AndreaS | Noiembrie 19, 2011

  17. Multumesc, pofta buna si voua. Astazi am facut supa crema de legume si snitele cu cartofi piure :).

    Comentariu de ghiocel07 | Noiembrie 19, 2011

  18. daca va place crema de zahar ars sigur va place si prajitura desteapta este cam la fel …. eu am pus si nuca de cocos in compozitie 100 gr. si e super bunaaaaaaaaaaaa

    Comentariu de mari | Decembrie 18, 2011

  19. ghiocel eu ce nu inteleg …in aprilie ai zis ca e buna rau..in august ai zis ca e oribila , si pe urma in septembrie ca ai facut-o de dimineatza si ca e scarboasa , alta treaba decat sa faci comentarii la misto nu ai??

    Comentariu de rody83 | Decembrie 30, 2011

  20. scuze ….am gresit persoana , scuze ghiocel , m-am ametit :))

    Comentariu de rody83 | Decembrie 30, 2011

  21. se accepta scuzele….

    Comentariu de ghiocel07 | Decembrie 30, 2011

  22. foarte buna prajitura..am incercat-o de mai multe ori..dupa reteta ta desigur.ms:)

    Comentariu de ithurts01 | Ianuarie 12, 2012

  23. nu am inteles ce pui ca glazura la mijloc ca nu pomenesti nimica de asta

    Comentariu de SIMONA | Ianuarie 14, 2012

  24. Simona draga, nu pun nimic. De asta se spune ca este desteapta, se separa „crema” de „blat”

    Comentariu de ghiocel07 | Ianuarie 14, 2012

  25. Arata bine deabia astept sa o faca mama sa vad daca merita comentariile;)

    Comentariu de Raducu | Ianuarie 15, 2012


Lasă un răspuns

