Retetele Mamei

Niciodata nu e prea tarziu !

Covrigei cu telemea

Ingrediente: 2 oua, 250 gr margarina, 100 gr branza telemea rasa, 1 cana lapte, 1 cub drojdie de bere, o lingurita zahar, 1 lingura sare sau mai putin daca branza e sarata, 1 ou pt uns pe deasupra, cascaval ras, faina cat cuprinde (cam 500-600 gr pentru a obtine un aluat elastic si pufos)

Mod de preparare: Se incalzeste putin laptele, in care se adauga o lingurita de zahar si cubul de drojdie.  Se amesteca pana se dizolva. Intr-un castron mai mare se pun pe rand oualele, margarina, telemeaua rasa, sare (daca mai este nevoie) si se amesteca urmand sa se adauge si laptele in care s-a dizolvat drojdia. Se mixeaza bine pana se obtine o pasta. Se adauga faina si se amesteca cu lingura si pe urma cu mana pana se obtine un aluat ce se dezlipeste de pe marginile vasului. Cantitatea de faina difera in functie de cantitatea de lapte. Se lasa la dospit 40-50 minute, dupa care aluatul se imparte in bucati mai mici pentru a fi mai usor de intins. Cu ajutorul unei forme de covrigei se taie forme si se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie pentru copt.

Cu o pensula ungem pe deasupra cu un amestec de ou si putin lapte. Se dau la cuptor pana devin rumenii.

Se pot taia cu diferite forme, eu am folosit numai de covrigei.

Iasa foarte multi, sunt buni si crocanti. Reteta o am de pe forumul Retete in Imagini, fetelor scuze nu stiu care ati postat-o. Daca o recunostati dati un semn. Oricum multumesc pentru reteta.

Decembrie 22, 2010 - Posted by | Aperitiv | ,

10 comentarii »

  1. […] anuntul original aici : Covrigei cu telemea « Retetele Mamei Adauga la […]

    Pingback de Covrigei cu telemea « Retetele Mamei | ANUNTURI GRATUITE ROMANIA | Decembrie 22, 2010

  2. hm, ce amintiri am cu cana aia…a trecut asa mult timp de cand nu mai cunoastem gustul victoriei la sf de campionat!!! pare usoara reteta, am sa incerc si eu sa vad cum iese. numai ca, faina cat cuprinde, la mine nu prea are inteles clar…

    Comentariu de mo | Decembrie 23, 2010

  3. Mai Mo draga, incepi cu 500 gr si pe urma mai pui asa cate putin pana arata a aluat de intins 🙂 Ai inteles? Iti stau la dispozitie cu detalii.

    Comentariu de ghiocel07 | Decembrie 23, 2010

  4. arata minunat si limba mi-a transpirat deja la vederea lor!!! ghiocel, unde pot gasi forma de facut covrigi in metal sau plastic?

    Comentariu de Simina | Decembrie 26, 2010

  5. @Simina-eu am gasit la noi in oras. O sa ma uit si daca mai este iau legatura cu tine si-ti trimit.

    Comentariu de ghiocel07 | Decembrie 26, 2010

  6. ghiocel,
    sa luati 2 forme, ca as avea si eu nevoie…

    Comentariu de mo | Decembrie 27, 2010

  7. Se executa.

    Comentariu de ghiocel07 | Decembrie 27, 2010

  8. Ghiocel, pls pls cumpara 2 forme de covrigi pt mine si cu livrare pana in Montreal daca e posibil. Duc dorul lor astia mici incovrigati .. tare bine merg pe langa o cana de lapte de dimineata sau un pahar de bere seara. Daca gasesti, da-mi te rog adresa ta de email pt detaliile de trimitere si plata. Multumesc.

    Comentariu de Simina | Decembrie 28, 2010

  9. Fetelor nu am uitat de forma de covrigei dar la magazinul de unde am cumparat-o nu am mai gasit. Probabil Mos Craciun le-a luat pe toate.

    Comentariu de ghiocel07 | Ianuarie 5, 2011

  10. foarte buni mi-au placut Si mie mi-a trimis mama forma in Spania ,aici nu s gaseste

    Comentariu de mimi | Ianuarie 11, 2011


Lasă un răspuns

